Małżeństwo
Przed zawarciem Sakramentu Małżeństwa narzeczeni muszą odbyć dwa spotkania.
Na pierwszym spotkaniu następuje spisanie protokołu małżeńskiego. Odbywa się ono 3 miesiące przed ślubem po wcześniejszym umówieniu.
Wymagane jest zgłoszenie się narzeczonych osobiście na spotkanie do kancelarii parafialnej.
Potrzebne dokumenty na pierwsze spotkanie:
- dowody osobiste osób mających zawrzeć związek małżeński
- aktualne metryki Chrztu Świętego z aktualną datą wystawienia (wydana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed zgłoszeniem się „na zapowiedzi”, jeżeli narzeczeni byli chrzczeni w innej parafii niż ta, w której biorą ślub)
- adnotacja na metryce Chrztu o Bierzmowaniu
- zaświadczenie o uczestnictwie w Katechezie Przedmałżeńskiej
- wdowcy winni dostarczyć akt zgonu współmałżonka
Drugie spotkanie to omówienie liturgii Sakramentu Małżeństwa. Na nim kompletuje się także pozostałe dokumenty.
Potrzebne dokumenty na drugie spotkanie:
- dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego do ślubu konkordatowego (zaświadczenie w 3 egzemplarzach) lub akt zawarcia związku cywilnego w Urzędzie Stanu Cywilnego
- zapowiedzi – jeżeli zostały wydane do innej parafii
- potwierdzone uczestnictwo w spotkaniach Poradni Rodzinnej i Dniu Skupienia dla narzeczonych
W celu umówienia się na spotkanie przygotowujące do przyjęcia sakramentu małżeństwa należy skontaktować się z Księdzem Proboszczem.